A hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása, a költséghatékonyság mind örök érvényű kérdések egy vállalkozás életében. De hogyan tud lépést tartani a negyedik ipari forradalommal érkező új, megváltozott folyamatokkal egy cég? Hogy maradhat átlátható a raktározás, a minőség-ellenőrzés vagy az anyagszállítás? Ezekre a problémákra kínálnak megoldást az SZTA egykori portfóliócége, a MobilEngine leányvállalataként működő Bauapp Kft. által fejlesztett mobilapplikációk.
A negyedik ipari forradalom az ipar legtöbb szegmensét jelentős mértékben felforgatja, az pedig nem titok, hogy a piaci szereplők közül azok tudnak leginkább érvényesülni, akik időben felismerik az Ipar 4.0-ás fejlesztések szükségességét és előnyeit, mi több, ezeket képesek a leghatékonyabb módon implementálni. Ugyan már nem újdonság az innovatív technológiák alkalmazása, sok vezető mégis fél ezek bevezetésétől, annak ellenére, hogy az új, hatékony rendszerek alkalmazása kétség kívül segíti az ágazatok bővülését.
A MobilEngine nagyvállalatok komplex munkafolyamataira kínál felhőalapú megoldásokat, növelve a hatékonyságot, ezáltal pedig a versenyképességet is. A termék használatával a vállalati mobilalkalmazások fejlesztőinek csak az applikáció kódolásának 10 százalékával kell dolgozniuk. A többit a felhő alapú háttérrendszer biztosítja, jelentősen növelve ezzel a hatékonyságot és a folyamatok egyszerű átláthatóságát.
A vállalkozás korábban a Széchenyi Tőkebefektetési Alap portfóliócége volt – 2012-ben 116 millió forintos befektetést kapott, két évvel később, 2014-ben, a terveknek megfelelően, az alapítók kivásárolták az SZTA részesedését. A vállalkozás a több éves együttműködés során is nagymértékben növekedett, ennek köszönhetően már a befektetési időszak vége előtt felkeltette egy külföldi piacokon is aktív befektető érdeklődését. Az újabb tőkeinjekció segítségével a még nagyobb volumenű fejlesztéseket és piacépítést egy nagyobb forrásból tudta finanszírozni. A nemzetközi szinten is sikeressé vált vállalkozás Bostonba tette át a székhelyét, meghódítva a tengerentúli nagyvállalatokat is.
[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]
A nemzetközi terjeszkedés után azonban a cég Magyarországon épít piacot. A hazai építőiparra fókuszáló Bauapp Kft. a MobilEngine leányvállalata. A vállalkozás által lefejlesztett alkalmazások olyan megoldásokat kínálnak, amelyekkel átláthatóvá válnak a hazai építőipari vállalkozások számára olyan összetett feladatok, mint a raktározás, a minőségellenőrzés vagy az anyagszállítás folyamata. A fejlesztéseknél figyelembe veszik a magyar piac sajátosságait is, mint például a széttagolt, szerteágazó alvállalkozói rendszereket. Júliusban érkezik az applikáció második verziója, amely az eddigi folyamatok mellett már a minőség-ellenőrzésre is kiterjed majd. Eddig 10 építőipari vállalkozással kötöttek szerződést, a fejlesztéseknek köszönhetően azonban várhatóan még további húsz építőipari cég csatlakozhat a rendszerhez.
A Minőség app az építésvezetők munkáját könnyíti majd, akik a mobilalkalmazással bejárásonként 4 órát takaríthatnak meg, amely heti átlagos 7,5 órát jelent, ez teljes munkaidejük majdnem 20 százaléka. Az építkezésen felfedezett hibákat lefotózhatják, a tervrajzra azonnal beszúrhatják hibapontként a hiba pontos leírásával. A rendszer a hibákról emailt küld az illetéseknek, segítségével az alvállalkozó azonnal értesül arról, hogy milyen hibát kell kijavítania. A beruházó a BauApp megoldás segítségével információval rendelkezik arról is, hogy melyik alvállalkozó mennyi idő alatt javított ki egy hibát.
A Raktár app segítségével az építkezéseken használt nagyon drága eszközöket tudják nyomon követni. Egy eltűnt szerszám 600 000-1 000 000 forintos kárt is jelenhet. Eddig nehezen sikerült átlátni, hogy melyik szerszám melyik építkezésen és kinél van, a kivitelezési helyszínen tárolt szerszámok, munkaeszközök kiadását és visszavételét tudja a kivitelező a BauApp termékének segítségével digitalizálni. As a member of Anyagszállítás app arra szolgál, hogy csökkentsük az építkezésen az anyaghiány miatti leállásokat. Az applikáció lehetővé teszi a tervezett, megrendelt és az átvett anyagok mennyiségének követését és kontrollját, a szállítólevelek digitalizálását. Nincs elveszett szállítólevél, valós idejű anyagfelhasználás riport készül, a rendszer jelzi a korai túlfogyást, és csökkenthető a pazarlás is. |