 2015 végén 100 millió forint értékű kockázati tőkét vont be a Széchenyi Tőkealaptól az Axioart.com műkereskedelmi gyűjtőportált üzemeltető Axioart Kft. A finanszírozási forrásnak köszönhetően a cég fél év alatt számos fejlesztésen, újításon esett túl, és május közepétől új funkciót kínál az itthon is egyre nagyobb érdeklődést generáló online műkereskedelmi piac szereplői számára.
2015 végén 100 millió forint értékű kockázati tőkét vont be a Széchenyi Tőkealaptól az Axioart.com műkereskedelmi gyűjtőportált üzemeltető Axioart Kft. A finanszírozási forrásnak köszönhetően a cég fél év alatt számos fejlesztésen, újításon esett túl, és május közepétől új funkciót kínál az itthon is egyre nagyobb érdeklődést generáló online műkereskedelmi piac szereplői számára. 
A vállalkozás vezetői a közvetlen a céghez beérkező ügyféligények mellett a nemzetközi trendeket is figyelembe vették üzleti stratégiájuk megújításánál. Az online műtárgy-kereskedelem a tengerentúlon az utóbbi években ugrásszerűen nőtt, a globális e-kereskedelem legbefolyásosabb vállalatai, úgymint az eBay vagy az Amazon is egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek üzleti terveikben a szektorra. Így pedig nem meglepő, hogy a tőkebefektetők ezen a piacon is megjelentek.
Magyarországon a piacvezető Axioartnak köszönhetően kaphat új lendületet az online műtárgykereskedés, A cég felmérve a hazai piacon tapasztalható igényt létrehozott egy digitális piacteret, ahol a felhasználók ezentúl a hazai aukciósházak árveréseinek nyomon követése, illetve a kiterjedt műtárgy-adatbázis böngészése mellett már maguk is értékesíthetik az eladásra szánt műalkotásokat.
A tizenöt év alatt feltöltött katalógusokból mára egy egyedülálló, több mint két és fél millió műtárgyat tartalmazó, kereshető adatbázis állt össze az axioart.com-on. Ennek kapcsán új fejlesztés, hogy a regisztrált felhasználók saját keresőszavakat is megadhatnak, amelyek felbukkanása esetén értesítést kapnak, így akár azonnal értesülhetnek az őket érdeklő műtárgyak árveréséről.
A további újítások része, hogy fókuszba kerülnek kiemelt ajánlójegyzékek, valamint az online aukciók, amelyeknek köszönhetően a felhasználók számára egyszerűbbé és otthonról is követhetővé és menedzselhetővé válik, ráadásul a rendszer arra is tud kényelmes megoldást kínálni, ha a licitáló személy épp nem tudja követni az élő árveréseket. Az első online árverések rendkívül sikeresek voltak, a vártnál jelentősen nagyobb forgalmat és magasabb leütési árakat értek el.
[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]
Bár a társaság fő profilja az internetes közvetítés, saját tematikus árverések is szerepelnek terveik között, többek között például egy őszi borárverés is. Emellett a cég ősztől különböző, fontosabb árverésekre is kitelepül és közvetíti őket, még közelebb hozva az aukciósházak szolgáltatását a célközönségükhöz. A honlapon a galériák, antikváriumok, aukciósházak árveréseit már 95 százalékban lefedik, így a következőkben elsősorban a forgalmat, a vételi megbízások számát és az eladásokat kívánják növelni.
Bár a tőkebefektetések jelentős részénél a tőkebevonás kézzel fogható eredményei az általában 3-5 éves befektetési időszak közepétől, kb. egy-két év után érvényesülnek, mivel az Axioart fő értékkínálatát nem egy általában több fejlesztési időt igénylő fizikai tárgy, hanem egyedülálló online felülete és adatbázisa jelenti, a felhasználók már a befektetést követő fél év után élvezni tudják a megújult, a korábbiakhoz képest egyszerűbben és kényelmesebben használható funkciókat.
A weboldalon elérhető funkciókról, illetve további információkról az Axioart oldalán lehet még többet olvasni.
