forgalomnovekedes_1Az elmúlt években nyugati mintára Magyarországon is megjelent és elterjedt egy új üzlettípus: a pop-up üzlet, amely azzal tudott népszerűvé válni a vásárlók körében, hogy exkluzív és egyedi termékekkel jelenik meg rövidebb időszakokra. Bár a karácsonyi vásárok már hosszú idők óta képviselik a pop-up üzletek hagyományos vonalát, az utóbbi évtizedben termékei eladási volumenének növelése érdekében több vállalkozás is elkezdett élni a lehetőséggel. Idén pedig az SZTA három portfóliócége is felbukkan nyolc hétre a városközpontban exkluzív termékeivel.

A pop-up bolt mint üzleti forma minden érintett fél számára több előnnyel is szolgál. A cégnek nem szükséges hosszú időre kibérelnie egy üzlethelyiséget, illetve a korlátozott számú termékek eladására is megfelelőbb a módszer. A vásárlók egyrészt a megszokott „lelőhelyek” mellett egy újabbal is találkozhatnak, másrészt olyan egyedi, exkluzív termékekhez juthatnak hozzá, amelyek csak az adott időszakban hozzáférhetők.

A pop-up üzletek felbukkanásának egyik legnépszerűbb időszaka a karácsony, amikor jelentősen megnő a forgalom. A boltok számára ez a legnagyobb bevétellel kecsegtető időszak, amely akár a kevésbé forgalmas hónapokat is képes ellensúlyozni. Ebből is következik, hogy ha a pop-up üzletek kizárólag a mozgalmasabb időszakokban vannak nyitva, forgalmukat végig magasan tudják tartani. Emellett nincs arra szükség, hogy hosszútávon kelljen bérleti díjat fizetniük. Ezáltal pedig forgalmukat költséghatékony módon tudják növelni nyitva tartásuk idejére.

Pop_up_Store_foto_RekaVago_DoraAbodi_Hamerli_Cako_KarmanJewelry_1
Ebben az üzleti formában olyan cégeknek érdemes gondolkodni, amelyek időről időre új terméket fejlesztenek vagy az adott időszakra megújult szolgáltatásokkal állnak elő. Ide tartozik például a kreatív ipar is, amelyet a divathullámoknak és évszakoknak, illetve a designerek új kollekcióinak köszönhetően folyamatos megújulás jellemez. Ebben a szellemben állt össze öt jeles magyar kreatívipari márka – a DORA ABODI, a REKAVAGO, a Hamerli, a CAKO és a Karman Jewerly –, hogy nyolc héten keresztül tegyék elérhetővé exkluzív, limitált példányszámú kollekcióikat a Fashion Streeten.

Az öt felsorolt divattervező közül a közelmúltban három is tőkeforráshoz jutott a Széchenyi Tőkealap révén. A tőkejuttatásoknak köszönhetően a DORA ABODI, a REKAVAGO és a Hamerli márkák nemcsak a hazai piacon erősíthetik tovább pozíciójukat, de lehetőségük nyílik nemzetközi kapcsolatok kiépítésére, illetve a külföldi terjeszkedésre is. A három befektetéssel az SZTA jelenleg a hazai kreatív ipar egyik legmeghatározóbb intézményi befektetője.