A kockázati tőke nem csupán egy vállalatnak tud jelentős segítséget nyújtani céljai elérésében, de akár egy egész régiót is elindíthat a fejlődés útján. Erre láthatunk most egy remek példát a Debreceni Nemzetközi Repülőtér területén megvalósuló, az egész kelet-magyarországi régió szempontjából nagy jelentőségű logisztikai központ formájában. Többek között a Széchenyi Tőkealap 210 millió forint értékű tőkebefektetése révén ugyanis közvetlen vasúti kapcsolat jön létre a térség és Európa több jelentős kikötővárosa között. A fejlesztésnek köszönhetően Kelet-Magyarország is jelentős trimodális központtá válik, azaz egyszerre tudja lebonyolítani a közúti, a vasúti és a légi áruforgalmat, ráadásul a vasútvonal közvetlen összeköttetést jelent a tengeri teherforgalomhoz is.
A Xanga cégcsoport projektcégének, a Saigo Logisticnak köszönhetően létrejövő logisztikai központ nagy űrt pótol mind Debrecen, mind pedig a kelet-magyarországi térség logisztikai piacán. Debrecenben és vonzáskörzetében ugyanis számos olyan magyar és multinacionális termelő vállalkozás működik, amely a működéséhez szükséges alapanyagokat távoli országokból szerzi be, a termékeit távoli piacokra exportálja, illetve jelentős áruforgalmat bonyolít le külföldi anyavállalatával közúton. A trimodális központ révén azonban áruforgalmát közvetlenül vasútra, illetve a tengeri útvonalakra irányíthatja, amellyel jelentősen növelheti szállítókapacitását és csökkentheti költségeit.
A projekt célja, hogy a vasúthálózat révén közvetlen összeköttetés jöhessen létre a meghatározó szerepet betöltő európai kikötőkkel (Hamburg, Rotterdam, Koper), és hogy ezentúl a tengeri úton a kontinensre érkező áruk konténervonatokkal akár közvetlenül Debrecenbe is érkezhessenek, és egy külön erre a célra kialakított terminálban terelődhessenek át közúti forgalomra. Ugyanígy fontos célkitűzés, hogy a kelet-magyarországi térségben exporttal foglalkozó vállalkozások vasúti útvonalakat igénybe véve is eljuttathassák áruikat a tengeri kikötőkbe. Mivel a projekt hatósugara az országhatárokat is átlépi, logisztikai megoldásokat tud kínálni Románia egyes területein is, ahol korábban szintén nem nyílt lehetőség ilyen jelentős logisztikai fejlesztésre.
Mivel a közeljövőben mind hazai, mind pedig nemzetközi viszonylatban várható a közúti áruszállítás jelentős részének vasútra való átcsoportosítása, a terminál fejlesztése nagymértékben hozzájárul a régióban működő vállalatok versenyképességének mihamarabbi növekedéséhez és új cégek betelepüléséhez, elősegítve ezzel Debrecen és a régió további gazdasági fejlődését, új munkahelyek létrehozását.
A Saigo Logistic a projekt megvalósítását a Széchenyi Tőkealap 210 millió forintos, a tulajdonos 120 millió forintos és egy privát társbefektető több mint 40 millió forintos tőkeemelése révén biztosítja. A jelentős összegeket a társaság egyrészt a több mint 4000 négyzetméter területű logisztikai központ és a hozzá tartozó nagy teherbírású konténerek rakodására alkalmas zúzott köves terület fejlesztésére, másrészt az irányvonat beindítására és működtetésére, harmadrészt pedig a szükséges eszközökre és berendezésekre, illetve az újonnan létrejövő munkahelyek finanszírozására használja fel. A cég a vasúti áruszállítás növekvő igényeinek köszönhetően az elkövetkező években jelentős piaci szereplőként, szolgáltatóként törhet be mind a hazai, mind a nemzetközi piacra.