Az online csatornákon is értékesítő vállalkozások jelentős erőforrást fektetnek abba, hogy megfelelő mennyiségű látogatót tereljenek weboldalaikra. A tapasztalatok szerint azonban a weboldalak látogatóinak átlagosan csupán 2 százaléka vásárol egy weboldalon, míg a látogatók 98 százaléka információszerzésre használja az online felületeket. A vásárlói viselkedéskutatások ugyanakkor visszaigazolják, hogy a vásárlói döntés webes böngészés közben születik, a vásárlók 82-86 százaléka kutat a weben a vásárlói döntést megelőzően. A 2 százalékos vásárlási arány a kutatási fázisban kapott megfelelő támogatással jelentős mértékben növelhető, erre építi tevékenységét az AC-Innovatiqua Kft., amely 240 millió forintot vont be a Széchenyi Tőkebefektetési Alaptól.
A vállalkozás egy az ügyfélkapcsolati és ügyfélszolgálati megoldások területén piacvezető és tíz éve sikeresen működő szekszárdi Photel Zrt. spin-off vállalata, feladata az anyacég értékesítés-támogató és ügyfélélmény-javító megoldásainak online platformra való kiterjesztése és továbbfejlesztése. Az online intelligencia alapú megoldás Amerikában sikeresen működik, Magyarországon azonban egyelőre még nem elérhető ilyen termék, ezért a fejlesztés meghonosításával számos magyar cég adhat újabb lendületet online értékesítési tevékenységének.
A fejlesztés működésének alapja az online felületre érkező látogatók viselkedésének valós idejű monitorozása, elemzése és személyre szabott megszólítása például chaten vagy különböző közösségi médiafelületeken keresztül. A szörfözésből kinyert információkat és tapasztalatokat elemezve olyan lehetőségek kínálhatók fel a böngésző számára, amelyekkel a böngésző személy felmerülő kérdései gyorsan és hatékonyan kezelhetők, javítva az ügyfélélményt, valamint a lehető legrövidebb úton eljuttatva az érdeklődőt a sikeres vásárlásig. A leírt módszerrel működő, online intelligenciára épülő programok a weboldalak online értékesítési konverzióját akár 25 százalékkal is képesek megemelni.
Az SZTA elsősorban a cég megalapozott üzleti modellje, a megbízható technológiai alapok, az átlátható és folyamatos nyereségtermelő képesség, a menedzsment track recordja és a várható régiós foglalkoztatási hatások miatt döntött a befektetés mellett. A 60 millió forint értékű magántőke mellett az Alap 240 millió forint értékű kockázati tőkéje elsősorban a beruházási költségeket és a szolgáltatói terület fejlesztését fedezik, emellett újabb lehetőségeket teremt a regionális növekedés megalapozására is.
A szekszárdi vállalkozás 2015-ben indult el 10 alkalmazottal, tervei közt szerepel a létszám két éven belül mintegy 50 fővel való bővítése. A vállalatban a tervek szerint online értékesítési szakértők és chat ügyintéző munkavállalók vesznek majd részt, akik elsősorban digitális csatornákon, például chaten, twitteren nyújtanak segítséget az online felületeken érdeklődőknek. Az AC-Innovatiqua Szolgáltató Kft. a Liveperson Inc. online intelligencia és digitális engagement platformját használja, amelyhez saját IT csapatával különböző kiegészítő modulokat fejleszt.
A vállalkozás anyacége, a Photel Zrt. Európa 100 leggyorsabban növekvő kkv-ja közé tartozik, átlagosan évi 4 millió ügyféltranzakciót felügyel. Partnerei többek között a Magyar Telekom, a Cetelem vagy a British American Tobacco. A társaság kontakt centere több mint 10 nyelven képes kiszolgálni a partnerek ügyfeleit. A spin-off cég ezen képességekre és a felhalmozott tapasztalatokra az új üzleti területen is tud támaszkodni.
[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]