New York, London, Milánó, Párizs – A divatvilág idén ősszel is újra felpezsdül, egymást érik a divatbemutatók, ahol a szakma nagyjai bemutatják legújabb kreációikat a divatvilág követőinek, újságíróknak, szakembereknek, valamint a befektetőknek is. A hosszú múltra visszatekintő divatházak mellett idén több hazai, az SZTA-val együttműködő tehetség is Párizsban, Milánóban és más nagyvárosokban hódítja meg a divat szerelmeseit.
A legnagyobb divatheteken való részvétel azért is fontos, mert a tervező beléphet a nagyok közé, ahol megismerik a nevét és márkája számára sorsdöntő kapcsolatokat építhet. A magyar divattervezők évről évre egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert, nemzetközileg is elismertté és keresetté válnak. A magyar tervezők krémje, köztük itthon a legnagyobb divatipari cégportfólióval rendelkező Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. több vállalkozása ismét esélyt kapott, hogy megjelenjen a külföldön hatalmas pezsgést és szakmai lehetőségeket magában rejtő rendezvényeken.
A Párizsi Divathét a feltörekvő és minőségi termékeket előállító brandeknek lehetőséget biztosító Vendôme Luxury rendezvényre az SZTA partnerei közül ketten is meghívást kaptak. A világsztárok ruhatárában helyet kapó ABODI márka megálmodója, Abodi Dóra és a hazai cipőtervezést bájos eleganciával uraló Vágó Réka is ott lesz a Carole de Bona nevéhez köthető eseményen. Ahogy arról korábban beszámoltunk, Abodi Dóra többször is megfordult a London Fashion Weeken. Nem ők az egyedüli szereplők a Párizsi Divathéten, a KONSANSZKY márka is képviselteti magát.
A divat fővárosa mellett tervezőink további nagyvárosok divathetein is fontos szerephez jutottak. A Szilvio Kft. a new york-i Tranoi trade show-n népszerűsítette a HAMERLI pécsi kesztyűt, Abodi Dóra pedig a Milánói Divathéten is bemutatkozott. A Shanghai Fashion Weeken KONSANSZKY és Abodi is részt vesz. A számos divateseményen való részvétel azt bizonyítja, hogy már nemzetközi szinten is egyre keresettebbé válnak a korábban mellőzött kelet-európai régióból, illetve a hazánkból származó tervezők.
Szerencsére azoknak is lesz lehetőségük a magyar tehetségek újabb kollekcióinak megtekintésére, akik nem tudnak kiutazni a fenti helyszínek egyikére sem, ugyanis október 13. és 16. között az idei Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe eseményen találkozhatnak a közép-európai régió tervezőivel. Az SZTA több, a divatiparban tevékenykedő partnere felvonultatja márkáit, ABODI kollaborációval REKAVAGO , ÁERON, KONSZANSZKY legújabb kollekcióját is megismerheti a nagyérdemű. A MBFWCE az egyik legmeghatározóbb hazai divatesemény, amely tavaly óta a Mercedes-Benz Kft. és a Design Terminál együttműködéseként valósul meg.
A régió elismert tervezői mellett a szakma újoncai is lehetőséget kapnak a bemutatkozásra. Az új ötletek, a friss kreatív irányvonalak támogatására született meg a Gombold újra! elnevezésű verseny, amelynek döntője a korábbi évekhez hasonlóan ismét bekerül a divathét programjába. A pályázatról és az általa nyújtott kiugrási lehetőségekről korábbi bejegyzésünkben már ejtettünk szót.
Az elmúlt években megfigyelhető volt, hogy a startup vállalkozásként induló divatcégek egyre nagyobb számban válnak ismertté és sikeressé. Ehhez az újító erejű kreatív innovatív megoldásokon kívül profi back-office-ra és stabil anyagi háttérre is szükség van. Ezért döntenek egyre többen a kockázati tőkebefektetők mellett, akikkel együttműködve, gondosan kidolgozott üzleti stratégia mellett haladhatnak hosszú távú céljaik megvalósítása felé. Bízunk benne, hogy az idő az ő választásukat igazolja.
[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]