Felpezsdítené az online műkereskedelmi piacot egy magyar cég

Felpezsdítené az online műkereskedelmi piacot egy magyar cég

Felpezsdítené az online műkereskedelmi piacot egy magyar cég 600 177 SZÉCHENYI ALAPOK

AxioArtA nemzetközi műtárgykereskedelmi-piac folyamatosan bővül, jelentősége is egyre nagyobb. Az ágazat szereplői felismerték, hogy komoly igény van az aukciósházak, galériák és antikváriusok által nyújtott szolgáltatások digitális elérésére is, így a műkereskedelmi piac egyre nagyobb része bonyolódik le online piactereken, illetve a vásárolni kívánó érdeklődők is egyre inkább ezeken a felületeken jutnak hozzá a legfontosabb adásvételi információkhoz. A 14 éve működő Axioart portálja ezt a nemzetközi trendet kívánja fejlesztéseivel Magyarországon is meghonosítani, amelyhez az SZTA kockázati tőkéje nyújt támogatást.

A legnagyobb nemzetközi online műtárgykereskedő cégek 2014-ben átlagosan 100 százalékos növekedést értek előző évhez képest, így nem is meglepő, hogy olyan óriáscégek kívánnak hasítani az egyre növekvő tortából, mint az eBay vagy az Amazon. Emellett pedig a múzeumok (pl. a New York-i Museum of Modern Art vagy a Metropolitan Museum) is egyre nagyobb összegeket fektetnek online felületeik kialakításába és továbbfejlesztésébe. A tőkebefektetők is felfedezték maguknak a piacot, így jelentős mértékben áramlik a tőke az ágazatba.

Magyarországon a piacvezető www.axioart.com weboldalt üzemeltető Axioart Kft. kapott most összesen 100 millió forint értékű kockázati tőkét a Széchenyi Tőkealaptól, amihez a tulajdonos 20 millió forintos tőkéje társul. A cég a befektetésig kizárólag saját forrásból működött, nem éltek külső finanszírozási lehetőségekkel, azonban 14 éves működés után úgy látták, hogy az online szolgáltatások iránt mutatott igények kiszolgálásához szükséges nagyobb volumenű fejlesztési feladatok elvégzéséhez további tőkét szükséges bevonniuk. A cég az összegből elsősorban egy virtuális piactér piaci bevezetését és népszerűsítését, stratégiai fontosságú vidéki irodák megnyitását és üzemeltetését, illetve a további műszaki és technikai eszközberuházást kívánja finanszírozni. A vállalkozás célja továbbá, hogy alkalmazotti létszámát két éven belül hét fővel bővítse.

A piacvezető portál 2001-es indulása óta összesen 1,82 millió tételből álló archívumot épített fel. Több mint 25 ezer regisztrált taggal rendelkezik, és az aukciós szezonokban havonta több mint 35 ezer egyedi látogató, többek között műtárgyakért érdeklődő gyűjtők, vásárlók és tájékozódni vágyók keresi fel az oldalt, de galériatulajdonosok, antikváriusok, kereskedők és beadók is napi szinten fordulnak meg a honlapon. Mára a magyar online műkereskedelmi piac megkerülhetetlen, teljes piaci lefedettséggel rendelkező tagja, több mint 4000 aukciós időpont és több mint 2000 aukciós katalógus érhető el honlapján.

A Széchenyi Tőkealap négy és fél éve tartó működése alatt az Axioarttal együtt már közel 80 magyar kis- és középvállalkozásban szerzett kisebbségi tulajdonrészt. Egy éve az 50. befektetésünket jelentettük be, azóta számos kkv-t vizsgáltunk meg, és 25-tel le is szerződtünk. Az SZTA évek óta a hazai tőkepiac legnagyobb cégportfóliójával rendelkező szereplője, miközben további cégekkel folyamatosan zajlanak tárgyalások tőkebevonási lehetőségről, több vállalkozásnál folyik a befektetés előkészítése, illetve a tőkealap továbbra is keresi az újabb, ígéretes befektetési projekteket.

[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]