Így lép előre a siker útján az SZTA portfóliócége Londonban

Így lép előre a siker útján az SZTA portfóliócége Londonban

Így lép előre a siker útján az SZTA portfóliócége Londonban 150 150 SZÉCHENYI ALAPOK

Dora_Abodi_London_Fashion_WeekMindig örömmel tölti el a tőkebefektetőt, ha egy projektje fontos mérföldkövön van túl, nem is beszélve arról, ha a mérföldkőnek nemzetközi jelentősége is van. Abodi Dóra cégébe, az Artabo Kft.-be a Széchenyi Tőkealap tavaly fektetett be, hogy a fiatal, tehetséges divattervező vállalkozásának új lendületet tudjon adni. Bár a tervező már eddig is jelentős elismeréseket gyűjtött be, a tőkeemelés hatására tovább szélesedhetett a lehetőségek köre. A legfrissebb siker a divatvilág egyik legjelentősebb eseményéhez, a London Fashion Weekhez kötődik, ahol a magyar divattervezők közül Dóra elsőként kapott meghívást, hogy bemutathassa legújabb, 2015 tavaszi/nyári DORA ABODI kollekcióját.

Abodi Dóra termékei a London Fashion Week keretében megrendezett, az új nemzetközi divatmárkákat kutató és kiválasztó Fasion Scout programon mutatkozhattak be. Mivel a New York-i, a milánói és a párizsi divathét mellett a londoni az egyik legjelentősebb esemény a szakmában, ezért ritkán adódó és különleges lehetőségnek számít nem csak a cég, de a hazai kreatív ipar és a tőkealap számára is.

A szeptember 13-i bemutatkozás két jelentős hatással lehet a cégre: egyrészt a jelentős eseményre való meghívás jelzésértékű a többi divatesemény rendezői számára is, és akár további meghívásokat is generálhat, másrészt pedig korábban nem tapasztalt figyelmet irányít a divattervezőre, ami további potenciális vásárlókör elérését is jelentheti. A londoni bemutatón a vásárlókon kívül rengeteg újságíró, blogger és riporter volt jelen, számos megjelenést biztosítva nem csak a szigetország, de a nemzetközi média felületein is. Tehát a történet nem csak kreatív, de üzleti szempontból is jó irányba halad.

Abodi Dóra egyike azon tehetséges fiatal divattervezőknek, akik képesek magukra és cégükre irányítani a tőkebefektetők figyelmét. A kreatív iparban ugyanis rengeteg lehetőség rejtőzik. Míg egy hagyományosabb ágazatban egy fejlődésre képes cég általában a lassú, de stabil növekedést irányozza elő, addig a divatiparban egy-egy termék vagy kollekció kirobbanó sikerében is bízni lehet. Főleg, ha – mint Abodi Dóra esetében – a bizalmat már számos díjjal és elismeréssel megszavazta neki a szakma.

Az önálló divatbemutató sikere nem csak Dórának, de a magyar divattervezőknek is fontos: újabb visszaigazolása annak, hogy a hazai kreatív ipar nemzetközileg is versenyképes és jó úton halad a világ élvonala felé. A Széchenyi Tőkealap ágazati befektetéseivel ezt a trendet próbálja erősíteni: a legnagyobb kreatív ipari portfólióval rendelkező alapkezelő az elmúlt másfél évben több olyan vállalkozásba fektetett tőkét, amely a nemzetközi piacon versenyezve ért vagy ér el egyre hangosabb sikereket.