Magyar cég innovatív megoldásával javítható az online értékesítés hatékonysága

Magyar cég innovatív megoldásával javítható az online értékesítés hatékonysága

Magyar cég innovatív megoldásával javítható az online értékesítés hatékonysága 225 225 SZÉCHENYI ALAPOK

Photel logoAz online csatornákon is értékesítő vállalkozások jelentős erőforrást fektetnek abba, hogy megfelelő mennyiségű látogatót tereljenek weboldalaikra. A tapasztalatok szerint azonban a weboldalak látogatóinak átlagosan csupán 2 százaléka vásárol egy weboldalon, míg a látogatók 98 százaléka információszerzésre használja az online felületeket. A vásárlói viselkedéskutatások ugyanakkor visszaigazolják, hogy a vásárlói döntés webes böngészés közben születik, a vásárlók 82-86 százaléka kutat a weben a vásárlói döntést megelőzően. A 2 százalékos vásárlási arány a kutatási fázisban kapott megfelelő támogatással jelentős mértékben növelhető, erre építi tevékenységét az AC-Innovatiqua Kft., amely 240 millió forintot vont be a Széchenyi Tőkebefektetési Alaptól.

A vállalkozás egy az ügyfélkapcsolati és ügyfélszolgálati megoldások területén piacvezető és tíz éve sikeresen működő szekszárdi Photel Zrt. spin-off vállalata, feladata az anyacég értékesítés-támogató és ügyfélélmény-javító megoldásainak online platformra való kiterjesztése és továbbfejlesztése. Az online intelligencia alapú megoldás Amerikában sikeresen működik, Magyarországon azonban egyelőre még nem elérhető ilyen termék, ezért a fejlesztés meghonosításával számos magyar cég adhat újabb lendületet online értékesítési tevékenységének.

A fejlesztés működésének alapja az online felületre érkező látogatók viselkedésének valós idejű monitorozása, elemzése és személyre szabott megszólítása például chaten vagy különböző közösségi médiafelületeken keresztül. A szörfözésből kinyert információkat és tapasztalatokat elemezve olyan lehetőségek kínálhatók fel a böngésző számára, amelyekkel a böngésző személy felmerülő kérdései gyorsan és hatékonyan kezelhetők, javítva az ügyfélélményt, valamint a lehető legrövidebb úton eljuttatva az érdeklődőt a sikeres vásárlásig. A leírt módszerrel működő, online intelligenciára épülő programok a weboldalak online értékesítési konverzióját akár 25 százalékkal is képesek megemelni.

Az SZTA elsősorban a cég megalapozott üzleti modellje, a megbízható technológiai alapok, az átlátható és folyamatos nyereségtermelő képesség, a menedzsment track recordja és a várható régiós foglalkoztatási hatások miatt döntött a befektetés mellett. A 60 millió forint értékű magántőke mellett az Alap 240 millió forint értékű kockázati tőkéje elsősorban a beruházási költségeket és a szolgáltatói terület fejlesztését fedezik, emellett újabb lehetőségeket teremt a regionális növekedés megalapozására is.

A szekszárdi vállalkozás 2015-ben indult el 10 alkalmazottal, tervei közt szerepel a létszám két éven belül mintegy 50 fővel való bővítése. A vállalatban a tervek szerint online értékesítési szakértők és chat ügyintéző munkavállalók vesznek majd részt, akik elsősorban digitális csatornákon, például chaten, twitteren nyújtanak segítséget az online felületeken érdeklődőknek. Az AC-Innovatiqua Szolgáltató Kft. a Liveperson Inc. online intelligencia és digitális engagement platformját használja, amelyhez saját IT csapatával különböző kiegészítő modulokat fejleszt.

A vállalkozás anyacége, a Photel Zrt. Európa 100 leggyorsabban növekvő kkv-ja közé tartozik, átlagosan évi 4 millió ügyféltranzakciót felügyel. Partnerei többek között a Magyar Telekom, a Cetelem vagy a British American Tobacco. A társaság kontakt centere több mint 10 nyelven képes kiszolgálni a partnerek ügyfeleit. A spin-off cég ezen képességekre és a felhalmozott tapasztalatokra az új üzleti területen is tud támaszkodni.

[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]