Így nyerte a CODE10 a Kékszalagot az ORC osztályban

Így számolt be a CODE Yachts csapata a 2022-es versenyről:

A csapathoz csatlakozott a Nau330-as Meru kapitánya Györgyei Attila és szinte 0 gyakorlással vágtunk bele a versenybe. A lee rajt után a 85m2-es codezeroval indultunk el és 3 perc után már fenn is volt a genakker. Ezzel a tempóval 28. helyen vettük Kenesét, alig 12 perccel lemaradva a Principessától, a 14. helyen egytestűek között.

Utána jött az, amiben nehezen tudjuk tartani a tempót a nagy hajókkal: Keszthelyig kreuz. A tihanyi hínár mező ellenére, csak a 44. helyig estünk vissza, előttünk pedig csak hosszabb vagy élesebb hajók voltak a Nelson Flottalízinget leszámítva, aki Szigligetnél lógott meg tőlünk.

A Keszthelyi öbölből alig tudtunk kikeveredni, a végénél már nálunk is leállt a szél, de így is közel 20 percet töltöttünk szélcsendben, amiért így is hálásak lehetünk.

A bőszeles szakaszban végre tudott a hajó haladni, folyamatosan 8-11 csomós tempóval, a végén genakkerrel rohantunk át a csövön és abszolút 41. helyen futottunk be. Reggel pedig az is kiderült, hogy az ORC osztályban elhódítottuk a Kékszalag győzelmet.

A csapat nem ijedt meg a kihívásoktól, sőt visszafelé még arra is volt idő, hogy mindenki aludjon 1-2 órát a csőig.

4 felnőtt + 1 ifi, alig 400kg-s legénységi súly és a sok fajta vitorlák elégségesek voltak arra, hogy a számunkra nem épp ideális szélben is ott legyünk az élmezőnyben.

Gratulálunk a #1 csapatának!

Kormányos: Keller András – legénység: Györgyei Attila, Edelényi-Szabó Viktor, Csomai Bálint és Kerényi Tamás