Desing HétA Design Hét Budapesten a legnagyobb kreatívipari portfólióval rendelkező Széchenyi Tőkealap bejelentette: lehetőséget kíván nyújtani fiatal designereknek, vállalkozóknak kockázati tőke bevonására. Azon túl, hogy az évente megrendezett Design Hét kiváló lehetőség már ismert vagy sikeres tervezőknek, designereknek, hogy közszemlére tegyék termékeiket, azok számára is tartogat hasznos és érdekes, elsősorban üzleti kérdéseket boncolgató programokat, akik már a szélesebb körű értékesítést, új piacokra való kilépést, kapcsolati hálójuk bővítését tervezik, kezdő vállalkozók, vagy esetleg még csak most tervezik a cégalapítást. Erre adott lehetőséget a Széchenyi Tőkealap és a Design Terminal közös rendezésű, szakmai kapcsolatok kiépítésére lehetőséget adó üzleti reggelije, illetve kimondottan kreatívipari, létező és jövőbeni cégek számára tervezett pénzügyi workshopja
.

Ahogy a tavalyi Design Hét üzleti fókuszú programjai, úgy az ideiek is rendkívül népszerűek voltak a célközönség körében. Befektetőként mindig örömteli látni, hogy egyre bővül az a vállalkozói vagy tervezői kör, amely komoly alternatívaként látja kockázati tőke bevonását cége fejlesztéséhéhez. Ez egyúttal azt is mutatja, hogy többen is ebben az iparágban képzelik el a jövőjüket, amit a szektorba áramló, évről évre bővülő tőkeforrás is egyre inkább biztosít.

A Design Terminal és az SZTA első számú célja a két programmal az volt, hogy a cégalapítás és a cégépítés témakörében a lehető legtöbb gyakorlati információ jusson el közvetlenül a célközönséghez, illetve hogy mindenki lehetőséget kapjon kérdései feltevéséhez. A két rendezvény közel 150 hallgatója 10 szakember tanácsait hallgathatta meg. A beszédes című „Csinálj pénzt a divatból!” üzleti reggelin az érdeklődők közvetlen kapcsolatba kerülhettek olyan üzleti angyal befektetőkkel, akik mertek nagyot lépni és szakmai tudásukat, valamint pénzüket tették egy induló kreatívipari vállalkozásba. Ma már túl vannak a kezdő lépéseken, kidolgozott stratégiájuk és határozott céljaik vannak, vagy már sikeresen túl is jutottak a tőkebefektetési folyamaton. Reggeli közben Dr. Dura Mónikát (AGNESKOVACS), Martényi Zitát (ÁERON) és Tus-Dzsurbán Ágnest (KONSANSZKY) lehetett faggatni hasznos tanácsokért.

Az elsősorban kezdő és az első lépéseken túl lévő kreatívipari szakembereknek, leendő vállalkozóknak szóló pénzügyi workshop a cégalapítástól és a menedzsment összeállításától kezdve végigvette a szabadalmi, mintaoltalmi eljárásokat, a termékértékesítés és az első körös befektetésen át a nemzetközi befektető megjelenéséig számos témát körüljárt. Az SZTA több befektetésében is aktívan közreműködő szakértők, úgymint Ács Zoltán, a Design Terminal inkubációs program vezetője, Dr. Gárdonyi Márk, a Hipavilon iparjogvédelmi igazgatója, Mosonyi Balázs, a CEIS ügyvezető partnere, Dr. Fehér György és Szórádi Judit ügyvédek (Sichenzia Ross Friedman Ference LLP), illetve a Széchenyi Tőkealaptól Mogyorósi Elvira és Dr. Csuhaj V. Imre vezérigazgató interaktív előadásaiban az első lépéstől az exitig minden téma szóba került. A jelenlévőket leginkább az iparjogvédelmet, a menedzsment tagok összeállítását, a tőkebefektetés feltételeit és lehetőségeit, illetve az exit körülményeit érintő témák mozgatták meg. Az előadók témáinak részletesebb mondanivalóját jelen blogon is hamarosan olvashatjátok.

A pénzügyi workshop keretében Dr. Csuhaj V. Imre bejelentette, hogy mint a hazai piac legnagyobb számú kreatívipari befektetésével, és így a legjelentősebb tapasztalattal rendelkező tőkebefektetője az alap további kreatív- és designipari vállalkozásoknak kívánja megadni a lehetőséget arra, hogy az SZTA kockázati tőkéjével segítsék cégnövekedésüket. A saját cég történetét, eredményeit, céljait bemutató 1-2 oldalas teasereket a Széchenyi Tőkealap az info@szta.hu címre várja 2015. október 19-ig. Az Alap a vendégelőadó partnerekkel közösen értékeli ki a beérkező jelentkezéseket, és a legnagyobb növekedési potenciállal, legizgalmasabb stratégiával rendelkező jelentkezőkkel tárgyalásokat kezdeményez.

[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]