Az SZTA 2014-ben egy magánbefektetővel együtt összesen 30 milliót fektetett be egy akkor még igencsak fiatal, ugyanakkor már a piacon validált terméket értékesítő startupba, az Absorice-ba. Úgy tűnik, az egyedülálló növényi alapú táplálék-kiegészítők népszerűsége továbbra is töretlen, ugyanis az Absorice eddig elért pozitív eredményeinek köszönhetően már a második körös befektetés lehetőségét keresi a nemzetközi terjeszkedés folytatásához. Az alapítók a Forbes három sikeres vegán vállalkozást bemutató számában meséltek a cég indulásáról, sikereiről és terveiről. A nemzetközi terjeszkedéshez befektetőt kereső Absorice kevesebb mint két éve működött, amikor az SZTA bizalmat szavazott neki. Egy fiatal vállalkozásba történő befektetés mindig nagyobb kockázatot jelent egy tőkealapnak, ennek ellenére a két alapítónak a tesztértékesítés eredményeivel sikerült meggyőznie az SZTA-t. A cég egy tonna, ezer vásárlónak elegendő terméket tudott értékesíteni, ezzel pedig világossá vált, hogy a mindenmentes táplálék-kiegészítőkre mutatkozó igényre lehet építkezni. Meggyőző érv volt a befektetés mellett továbbá az is, hogy az Absorice alapítói már a kezdetektől fogva a nemzetközi terjeszkedést tűzték ki célul. A magyar mellett a brit piacon is korlátolt termékmennyiséggel jelentek meg, az eladási számok pedig azt mutatták, hogy külföldön is van igény a vegán, GMO-, glutén- és laktózmentes táplálék-kiegészítőkre. A nemzetközi terjeszkedés ezt követően még nagyobb lendületet vett az SZTA tőkebefektetésének köszönhetően: ugyan nem saját márkájukkal, de úgynevezett white label termékként több EU-s országban is jelen vannak Németországtól egészen Görögországig. Az alapítók ambícióját és elkötelezettségét mutatja, hogy már a második körös befektetés lehetőségét keresik annak érdekében, hogy még idén folytathassák az európai terjeszkedést, két év múlva pedig már az amerikai piacot kívánják meghódítani. Terveik nem alaptalanok, hiszen termékeik egyedülállónak tekinthetők a nemzetközi piacon. Aminosav-összetételük miatt önmagában sem a borsófehérje, sem a rizsfehérje nem tekinthető teljes értékű fehérjeforrásnak, azonban megfelelő kombinációjuk már igen. A megfelelő arányok eltalálása nagyon sok időt vett igénybe, sokat kellett egyensúlyozniuk, hogy a megszokott összetevők kihagyásával is olyan termékeket állítsanak elő, amelyek ehetők, nem romlanak hamar és amelyeket az édesipari gépek is képesek legyártani. Annak érdekében, hogy prémium minőségű termékeket kínálhassanak a vásárlóknak, minden alapanyagot Európából rendelnek, amelyek az olcsóbb kínai alternatívákkal szemben jobb minőségűek és jóval biztonságosabbak. Ezen kívül a termékek ízesítésére cukor helyett a kiváló alternatívaként szolgáló sztíviát használják. Az árakat ennek megfelelően a tejsavófehérjékből készült prémium termékekéhez igazították, ugyanakkor termékeik ára így sem haladja meg sokkal a klasszikus, állati eredetű táplálék-kiegészítőkét. Legnépszerűbb termékük az Absobar, az állatifehérje-, szója-, glutén- és GMO-mentes fehérjeszelet, amely tavaly már a bevételekben is átvette a vezetést. Fotók forrása: Absorice Facebook, Absorice További hasznos információkért, illetve a termékkínálatért érdemes meglátogatni a cég honlapját. [post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]