Széll Tamás, Aria Hotel és The Velvet Chemistry – az elmúlt napok nemzetközi híreiben a kreatív ipar több hazai szereplője is szép eredményekkel szerepelt. A nemzetközi divatszakma mellett a külföldi média is egyre több figyelmet fordít a tehetséges magyar tervezőkre és dizájner termékekre, köztük az SZTA sikert sikerre halmozó divatipari befektetéseire is. A New York Times például egy olyan listán emeli ki a magyar divattervezők által tavaly megnyitott The Velvet Chemistry design store-t, amelyben a 2017-es év 52 legjobb utazási célpontját gyűjti össze. Hova utazzunk 2017-ben? A New York Timesnak van rögtön 52 ötlete, nyüzsgő nagyvárosoktól kezdve sivatagokon és korallzátonyokon át teljes országokig különféle izgalmas úti célokat ajánl, bemutatva néhány kiemelkedő éttermet, szálláshelyet vagy üzletet. Magyarország az elmúlt hetekben többször is a nemzetközi figyelem középpontjába került, kiemelkedő hazai sikernek tekinthetjük például Széll Tamás és csapata negyedik helyét és két díját a 30., lyoni Bocuse d’Or szakácsversenyen, vagy az Aria Hotel Világ legjobb szállodája díját, amelyet a New Yorkban megrendezett Tripadvisor Travelers’ Choice Awards versenyen nyert el. A New York Times utazási listáján a fővárosunkat az 50. helyen említi, ami azért is tekinthető előkelő eredménynek, mert a kelet-közép-európai régióból Budapest mellett csak két horvát tengerparti települést mutat be. Fővárosunkat vonzónak, modernnek, energiával telinek írja le, kiemel egy stílusos hotelt, két új, fiatalos éttermet, valamint két dizájn boltot, köztük a The Velvet Chemistryt. A The Velvet Chemistryt 2016 nyarán nyitotta meg a Király utca 28. szám alatt a kifinomult és egyedi cipőiről ismert Vágó Réka több hazai tervezővel együtt. Ahogy korábban is írtunk róla, nem ez az első alkalom, hogy sikeres magyar tervezők együttműködnek egy egyedi, prémium termékeket felvonultató dizájn bolt kialakítása érdekében. Az 581 Designer Pop Up Store öt magyar márka együttműködésével jött létre, megnyitásában és sikeres üzemeltetésében az SZTA több portfóliócégének is – a REKAVAGO-nak, az ABODI-nak vagy a HAMERLI-nek – fontos szerepe volt, a The Velvet Chemistry pedig még több tervező támogatásával és még nagyobb választékkal nyílt meg. Az SZTA két legkorábbi divatipari befektetése, az ABODI és a REKAVAGO márkák mellett az új üzletben már a KONSANSZKY is képviselteti magát letisztult és nőies termékeivel. Erről a befektetésről épp egy éve írtunk a beszédes „A magyar divatmárkák számára a tőkebevonás az egyetlen kiugrási lehetőség” címmel. A tervezők elmondása szerint a nemzetközi piacon is ismert prémium márkákból álló válogatást szerettek volna létrehozni, amely egyedülálló. A Design.hu-nak adott interjújában Vágó Réka a bolt létrehozásának fontos szempontjaként emelte ki, hogy a szolgáltatás terén is olyat tudjanak nyújtani, ami még hiányzik itthon. Egyedi kialakítású üzletet építenek a vásárló egyedi igényeit figyelembe vevő profi kiszolgálással, különleges hangulattal, olyan dizájner boltot, ahová szívesen járnak vissza az emberek. További információkért a The Velvet Chemistry honlapját itt, Facebook-oldalát pedig itt lehet elérni. A New York Times 52 ajánlott utazási célpontjáról ezen a linken lehet olvasni. Fotó forrása: The Velvet Chemistry Facebook-oldala